Livet i en ryggsäck

Alla inlägg under november 2009

Av Hanna - 30 november 2009 20:41


Måndagen den 30 november 2009, Trondheim


Min, Hannas, sista dag i Trondheim, Norge. I alla fall för denna gång.

KOMMER HEM IMORGON!!

Robin, min underbaraste älskling, ska kämpa drygt två veckor till. Vilket jag oxå skulle gjort om jag jobbat på chokladfabrik! :D Och haft den lönen ;)


Men men, dryga en månad kvar till avresa och vi börjar känna, resfeber? En lyrisk nervositet lixom. Vi är så taggade!

Har googlat destinationer och äventyr idag, finns så sjukt mycket

man kan göra! Men...vi har sållat ut våra favoriter! (HEMLIS!)


0733 går bussen till tåget imorgon och exakt 11h senare är jag HEMMA. Kan inte fatta att jag ska hem. Usch, är skitjobbigt att lämna Robin. Han kommer klarar sig fint, det är inte det... men jag får dåligt samvete av det ändå. Men tiden kommer att går fort fram till avresedatum nu.

Nedräkningen kan börja!




ÄLSKAR DIG!




Av Hanna - 27 november 2009 01:03

Torsdagen (egentligen tidig, tidig fredag) den 26 november, 2009, Trondheim


Kom hem från jobbet kl 22:30 idag!! Vi hade Drops-kväll på Panduro!

Efter butiksstängning samlades vi alla i spiseromme och möla i oss PIZZA, alla var vrååålhungriga men ändock finns det mycket kvar till oss som jobbar imorgon.

Javel, drops är karameller på norsk. Vi hade alltså en karamell-kväll. Supermysigt.


Men, nu ska vi sova! Robin kom hem för en timma sen. NATTI

Av Hanna - 25 november 2009 23:29

Onsdagen den 25 november 2009, Trondheim


Robin är på ingående vilken minut som helst.

Jag jobbar förmodligen min sista dag på lördag. Kommer att sakna tjejerna på Panduro. Det har varit väldigt roligt att lära känna dem. Kommer däremot inte att sakna Norge, tyvärr.

Ska bli så UNDERBART att komma hem till Sverige!!

Och äntligen är den första, inte fullt så roliga, hälften av vårt äventyr avklarat! Nu är det ASIEN som väntar :)


Nattinatt <3

Av Hanna - 24 november 2009 20:11

Tisdagen den 24 november, 2009, Trondheim


En månad kvar till julafton!

 

Klockan är mycket men jag kan inte sova.

Väntar på Robin. Han jobbade till elva idag men har inte kommit hem ännu. Går så dåligt med bussar och självklart är jag orolig. Jaja.

 

Btw, jag har fått mer jobb. Mån, tis, ons, tors, fre och lördag!!

Får se hur det blir med hemreseplanerna...

 

Underbart med bara en månad till jul!

Måste fixa lite julmusik!

 

Nu tändas tusen juleljus...

 

<3

 

Av Hanna - 23 november 2009 08:23

Måndagen den 23 november 2009, Trondheim

42 dagar kvar


God morgon!


Thet är kokat..men fortfarande för varmt. Aldrig hinner jag dricka upp det innan jag måste gå.

Vill ha en termosmugg.


Robin susade iväg kl 6 imorse och kommer inte hem förän efter åtta. Övertid!! :) Blir förhoppningsvis en hel del framöver. Själv är jag ju vikarie och har tre dagar kvar på Panduro. Kan bli fastanställd efter det men funderar på att åka hem. Robin vill stanna, vilket jag förstår, han har ju ett skitbra jobb!


Imorgon är det en månad kvar till julafton. Jag längtar! Här är det ingen julkänsla alls, inte än iaf!


Saker kvar att fixa inför resan:


[ ] Resterande vaxin; sprutor samt förebyggande tabletter

[ ] Visum (till de länder som kräver det)

[ ] Inköp av prylar, kläder KAMERA (Canon Powershot D10) m tillbehör etc.

[ ] ...kommer inte på ngt mer just nu...


Sitter fortfarande i nattkläder så ska göra mig i ordning nu,

POK Hanna!!


Av Hanna - 19 november 2009 08:58

Torsdagen den 19 november 2009, Trondheim


Goooomorrn!

Ny duschad och fräsch med en kopp te i sin hand =)

ÄNNU en dag närmare hem. Det går snabbare än väntat! Vilket är bra!

Ska gå till jobbet idag, drygt 40 minuter så måste ju faktiskt redan kila!

POK HANNAPANNA



ps GLÖM INTE FARANDE FREJA!!! ds

Av Hanna - 18 november 2009 08:03

Onsdagen den 18 november 2009, Trondheim


God morgon


Kaffet kokar på spisen och jag sitter invirad i mitt varma goa täcke och har precis vaknat.

En ny dag, en dag närmare hem :)


Jo, nu bor vi i Trondheim. Robin jobbar på chokladfabriken som sagt, och trivs bra! Han gick kl 6 imorse. Känns konstigt att vi inte jobbar tillsammans längre. Jaja. Jag hade ju inget job när vi flyttade hit. MEN, igår gick jag in på panduro och frågade om de behövde hjälp inför jul, en minut senare stod jag i kassan iförd arbetsklädsel, I GOT IT! Wie!


Ska göra mig iordning för en ny dag på panduro nu.

Ha de!

Av Hanna - 15 november 2009 18:07

Söndagen den 15 november 2009, Oppdal


Sista inlägget i Oppdal.

Imorgonbitti åker vi till Trondheim. Ska på varsin jobbintervju. Jag på snabbköp och Robin på choklad/dessertfabrik, farligt värre :P

Hur det än blir imorgon så är vi fruktansvärt nöjda med vår insats. Vi har allt vi behöver för resan, nu bara vi väntar. Biljetten till Indien är bokad och betald.

Saknar er alla där hemma, pusshej

//Hanna

Skapa flashcards