Livet i en ryggsäck

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Labuan Bajo

Av Hanna - 14 maj 2010 14:01

Fredagen den 14 maj 2010, Labuan Bajo, Flores, Indonesien, SE Asia


Hej hopp i plurret!


Idag har vi gjort de coolaste dyken på resan!


Dive no 1: Batu Bolong

Depth: 22m

Visibility: 20m

Objective: Fundive

Comment: En lite klippa mitt ute på, skarpt lutande sidor. Det VACKRASTE stället jag sätt. Massa färg och obeskrivligt mkt fisk.

2x White tip reef shark, 2x STORA Napolen Wrasse, 1x GIGANT Moray eel, 2x stora bläckfiskar OCTOPUS som parade sig! :D Och mkt mkt mkt mkt mkt mer!! Det häftigaste var nästan korallerna. De var helt otroliga!


Dive no 2: Makassar

Depth: 16m

Visibility: 20m

Objective: Fundive

Comment: AWESOME!

Bamboo Sharks! 13 Manta Rays!!! Big Ones!!

När vi såg den andra mantan, som va närmare 5 meter bred (om inte större!?) använde jag förmodligen upp 25% av min tank. Så häftigt! Att tillägga är då att vi var tvugna att simma mot, den extremt starka, strömmen... Så häftigt.. ohboy.


Komodo National Marine Park är utan tvekan värt allt.


Imorgon ska vi ses the Komodo Dragons samt göra två dyk till. Helt underbart!


Det coolaste var ju dyk nr 2, drift dive. Vi flyter med en stark ström genom hela dyket. Bottnen är ganska kullig. Mkt upp och ned. När vi emot slutet kommer upp över krönet på en kulle och möts av en enorm Manta Ray som bara hänger där. Det var breath taking... hakan i backen... jag svalde nästan regulatorn. wow.


Nu har vi 18 dagar kvar.


Selamat Jalan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 9 november 2012 23:48

Ut i natten! Älskar denna staden. Har laddat med AWöl, goa kolleger och billigt vin! Wapa! ...

Av Hanna - 8 november 2012 09:58


Torsdagen den 8 november 2012.   Kan tydligen aldrig hålla mig på ett ställe allt för länge. Lite kort om vad som sker: Efter ett år på Chalmers och en sommar i Frankrike bor och jobbar jag numer i Barcelona. Underbara stad! Sen en månad till...

Av Hanna - 20 juni 2012 15:14

Ons 20 juni -12   Packar ryggsäcken ännu en gång.  Paris den 29 juni! Enkel biljett. /H ...

-

Av Hanna - 9 april 2012 15:16


     

Av Hanna - 20 mars 2012 20:17


           Vill hylla en snygg brud! Lots of love! /H

Ovido - Quiz & Flashcards