Livet i en ryggsäck

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Back in Bali - Nedräkningen kan börja!

Av Hanna - 25 maj 2010 15:08

Tisdagen den 25 maj 2010, Kuta Beach BALI


Nedräkningen kan börja. En vecka kvar. Jag drömmer på engelska, har börjat bli nostalgisk, jag har tappat svensk stavning, tycker att vattnet här är för kallt och fattar inte hur jag ska kunna bada när jag kommer hem till underbara västkusten. Och nej, jag är faktiskt inte speciellt brun.


Indien-Nepal-Thailand-Malaysia-Indonesien-4,5 månader.

Wow.


Vi kollade igenom lite bilder över en Large Bintang idag. Bilderna från början av vår resa gjorde oss faktiskt nostalgiska. Och vi är ju för fasen fortfarande ute :) Kommer förmodligen att behöva fortsätta skriva om resan när vi kommit hem. För det finns SÅ mycket mer att berätta, bilder att visa, saker att komma ihåg.

Här i Bali tar vi det mest lugnt, ligger på stranden, surfar och badar. Regnsäsongen var tydligen långdragen i år så vi har haft det lite småmulet vissa dagar. Inget vi klagar på dock, så jädra varmt i vilket fall :) Känns trist att lämna Kuta för Jakarta om några dagar. Vi har liksom våra rutiner och favoritställen. Men som sagt. Hemfärden hägrar och det ska bli helt underbart att komma hem igen. Som jag tror att jag nämnt tidigare så känns det inte som att jag varit hemma sen studenten.. och det var två år sen!


Over and out

X Hanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 9 november 2012 23:48

Ut i natten! Älskar denna staden. Har laddat med AWöl, goa kolleger och billigt vin! Wapa! ...

Av Hanna - 8 november 2012 09:58


Torsdagen den 8 november 2012.   Kan tydligen aldrig hålla mig på ett ställe allt för länge. Lite kort om vad som sker: Efter ett år på Chalmers och en sommar i Frankrike bor och jobbar jag numer i Barcelona. Underbara stad! Sen en månad till...

Av Hanna - 20 juni 2012 15:14

Ons 20 juni -12   Packar ryggsäcken ännu en gång.  Paris den 29 juni! Enkel biljett. /H ...

-

Av Hanna - 9 april 2012 15:16


     

Av Hanna - 20 mars 2012 20:17


           Vill hylla en snygg brud! Lots of love! /H

Ovido - Quiz & Flashcards