Livet i en ryggsäck

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Vaccinering på G

Av Hanna - 3 oktober 2009 22:19

Lördagen den 3 oktober 2009, Herøy


HELG


Sitt här i stua me vår ny vän, Simon. Vi har litt lördagsfirande.

Simon är från Bispgårn i Jämtland, jo men visst..

(hoppas ni läste detta med norrlänsk brytning)

Vi är alla väldigt slitna efter denna veckan. Jobbade övertid i fredags så var gott trötta idag. Typiskt nog ringde mobillarmet imorse 0620...

Ska vaccineras på onsdag kl 1900. Hatar sprutor! Ska ta:

- Boostrix Polio, påfyllnad av grundvaccin mot Difteri, Stelkramp och Polio (spruta)

- Twinrix, Hepatit A&B, gulsot (sprutor)

- Tyfoid, Tyfoidfeber är en febersjukdom som är smittsam och orsakas av bakterien Salmonella typhii (spruta)

- Dukoral, vaccin mot tarmsjukdommen Kolera, smittas via mat och vatten (tabletter)

- Malarone, förebyggande malariatabletter (tabl.)

4225 för två personer, bra pris!

Ska kolla upp om vi behöver Boostrixpåfyllnad.

Blir ev. även Japansk B-encefalit, hjärnfeber!! uscha..

Kramen

 
 
Freja

Freja

19 oktober 2009 18:28

Fy bubblan va dyrt. Men nödvändigt ont! Själv har jag inte fyllt på med stelkramp o co... Läkaren som jag var hos sa inget om det, så jag antar att det är grönt.
Tog svinifluensavaccinet idag (fick flörta lite med sjuksköterskan) Det var egentligen bara riskgrupper som skulle få idag, men eftersom jag ska iväg...

Hur som helst, hoppas ni har det bra!
Megakram!

http://farandefreja.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 9 november 2012 23:48

Ut i natten! Älskar denna staden. Har laddat med AWöl, goa kolleger och billigt vin! Wapa! ...

Av Hanna - 8 november 2012 09:58


Torsdagen den 8 november 2012.   Kan tydligen aldrig hålla mig på ett ställe allt för länge. Lite kort om vad som sker: Efter ett år på Chalmers och en sommar i Frankrike bor och jobbar jag numer i Barcelona. Underbara stad! Sen en månad till...

Av Hanna - 20 juni 2012 15:14

Ons 20 juni -12   Packar ryggsäcken ännu en gång.  Paris den 29 juni! Enkel biljett. /H ...

-

Av Hanna - 9 april 2012 15:16


     

Av Hanna - 20 mars 2012 20:17


           Vill hylla en snygg brud! Lots of love! /H

Ovido - Quiz & Flashcards